top of page
  • Writer's picturesmith john

Hoe irritante mensen op Facebook te ontvolgen (die je niet kunt ontvrienden)

Heb je een Facebook-buddy die altijd over politiek praat?

Of iemand die maar niet over een mislukte relatie heen lijkt te komen?

Hoe zit het met je vriend die net zijn laatste zending heeft ontvangen van wat het ook is van XYZ MLM en niet kan wachten om je erover te vertellen? Er zijn echt irritante mensen op Facebook!

Ik heb deze schmoes ook gewoon af en toe ontvriend. Er is tenslotte maar zoveel van die 14e zoete verlovingsfoto die je kunt maken.

Maar hoe vol!

In plaats van direct voor de optie “Ontvrienden” te gaan en een onaangename ontmoeting te riskeren wanneer je die vriend tegenkomt in de supermarkt of bar, stop je gewoon met hem te volgen.

Maakt u zich zorgen over hoe dit werkt?

Dat is precies waarom ik dit artikel heb geschreven.

Op Facebook, hoe irritante mensen te ontvolgen (die je niet kunt ontvrienden)

Deze eenvoudige truc helpt je de rommel in je nieuwsstroom op te ruimen.

En het beste is dat naarmate je meer en meer onaangename individuen ontvolgt, je berichten zult opmerken van vrienden van wie je al een tijdje niets hebt gehoord – mensen van wie Facebook de inhoud had weggefilterd.


Ik vraag me vaak af wat bepaalde mensen aan het doen zijn als ik merk dat ze al een tijdje niets op Facebook hebben gepost. Als ik echter naar hun profiel kijk, zie ik dat ze de afgelopen 12 uur drie keer hebben gepost.

WTF?!

In mijn nieuwsoverzicht zie ik niet ALLE berichten van mijn vrienden?!

Het is op zijn minst vermakelijk om te knutselen aan de nieuwsstroom om te zien hoe het algoritme van Facebook reageert.

En het is eigenlijk heel simpel.

  1. Ga naar het profiel van de buddy en ontvolg hem daar.

Ga gewoon naar hun profielpagina door op hun profielfoto te klikken, en je ziet zoiets als dit:

Je volgt ze nu en hun berichten kunnen in je nieuwsfeed verschijnen.

Om ze niet meer te volgen, klikt u op het pictogram “Volgen”.

Deze aanpak heeft een aantal mensen uit mijn nieuwsfeed verwijderd, waaronder sommigen van wie de berichten oninteressant waren en waardevolle ruimte in de feed innamen van mensen die ik wilde zien.

En ik heb geen van mijn vrienden verwijderd… uit het zicht, uit het geheugen!


Je kunt ze op elk moment opnieuw volgen, en je vrienden zullen niet weten dat je ze eerder niet meer volgt.

  1. Verwijder een buddy uit je nieuwsfeed door hem direct te ontvolgen.

Om te stoppen met het volgen van een vriend op Facebook, hoef je niet naar hun profiel te gaan.

Dat is mogelijk om het rechtstreeks vanuit de nieuwsstroom te doen.

Ontvolg een vriend door een statusupdate in hun feed te vinden en op de pijl-omlaag in de rechterbovenhoek van het bericht te klikken. Het vervolgkeuzemenu verschijnt als volgt:

Ontvolgen door op de knop Ontvolgen te klikken:

Ook, poef! Ze zijn verdwenen.

Het belangrijkste is dat je een plaats hebt gemaakt in je nieuwsstroom voor meer fascinerende vrienden om mee te doen.

Speel met je nieuwsfeed

Het was erg leuk om vrienden in en uit mijn nieuwsstroom te filteren.

En ik realiseer me snel dat ik bijna niet meer zoveel onzin lees, en de kwaliteit van de informatie in mijn feed is omhooggeschoten. Ik raad je dan ook sterk aan om het een kans te geven.


En hoe is het met jou? Wat irriteert u het meest aan de informatie die u op Facebook leest?

Ga je een paar van je vrienden volgen om te zien hoe je feed wordt beïnvloed? voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met onze Facebook bellen.

1 view0 comments

Recent Posts

See All

Hoe de Instagram-foutcode 1900 te verhelpen

Instagram is een populaire sociale media-applicatie die miljoenen mensen over de hele wereld verbindt. Het biedt gebruikers de mogelijkheid om foto's en video's te delen, verhalen te plaatsen en in co

Hoe Gmail-fout 4211 te verhelpen

Gmail is een van de meest gebruikte e-mailplatforms ter wereld, geliefd om zijn betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijke interface. Maar net als bij elk ander technologisch platform kunnen er soms fout

bottom of page